2010. január 1., péntek

22. fejezet


Másnap este fél hétkor betoppant Dennis Lleyton. Friss csokrokat kaptunk, amelyek újabb, Mrs. Borgh-nál tett látogatásról tanúskodtak. Vendégünk nem utasított vissza egy csésze teát és egy kis süteményt Katie társaságában, mielőtt felkerekedtünk volna a sétánkra.

Aztán hamarosan már azon a parton ballagtunk, amelyen hetekkel korábban Sean-nal és Mr. MacBrayne-nel ebédeltem. Persze jelenlegi kirándulópartneremnek nem emlegettem fel ezt az élményt.

Nem is tudom már miért, de a gyerekkorunkról beszélgettünk. Az iskolás évekről, a régi, már megszakadt barátságokról. Úgy volt, ahogyan sejtettem: Dennis Lleyton már akkor is az volt, aki most, csak persze még kicsiben. Vagyis sikeres és népszerű kölyök, akinek az ismeretségéért vetekedtek a társai. Minden sráccal jóban volt, minden lánynak bejött, mindenkivel köszönőviszonyban volt, nem tudott úgy végigmenni az iskola folyosóján, hogy össze ne fusson valakivel útközben, így szegény alig tudta megjárni az utat a szünetben.

Ő volt az, akit mindenki névről ismert, és nem csupán egy röpke személyleírás után ugrott be, hogy kiről is van szó. Ő volt az, akit a tanárok is imádtak, mert okos volt és mindenféle versenyekre járt. Kitűnő volt a bizonyítványa és megkapott minden lehetséges kitüntetést. De a többi éltanulóval ellentétben ő a testnevelés órákon is jeleskedett. Neki volt az osztályban először jogosítványa, majd autója, még hozzá nem is akármilyen. Amitől a lányokat még könnyebben szédíthette, a fiúk meg még inkább irigyelhették, de szemtől szemben természetesen ők is a kegyeiért versengtek. Röviden tehát ő már akkor is tökéletes volt. Jóképű, gazdag és okos. Hogy emellett kedves, vicces, őszinte is lett volna, azt nem sikerült kiderítenem.

De mindezek az információk csak még jobban elbizonytalanítottak, hogy összeillünk-e. Alighanem minden sikerét a veleszületett, hatalmas adag önbizalomnak köszönhette, ami valószínűleg a legnagyobb különbség köztünk. Mert ő legalább száz emberre való mennyiséget kaphatott belőle, ami meg nekem van, az viszont még egy félnek sem elég. Hát hogy jövök én – egy ismeretlen lány, aki lehet, hogy szintén kitűnő bizonyítványokat vitt haza, de ezzel már meg is szakadt a hasonlóságok sora, hiszen én nem voltam sem szép, sem népszerű – ahhoz, hogy egy ilyen eszményi, hibátlan pasival kezdjek? Hogy hihetem el akár csak egyetlen pillanat erejéig is, hogy valóban én, Flora Atterton, a teljességgel hétköznapi és átlagos lány kellek neki?

Rápillantottam, hátha kifürkészhetem a választ az arcából. Hátha találok valami biztatót, amiben megkapaszkodhat a remény, hogy igen, elhihetem, hogy engem, csakis engem akar. És azzal a lendülettel félresöpörhetném a tökéletességét. És a barátnőjét.

És megtaláltam! Egy pajkos kis fénysugarat a szemében, ahogyan rámnézett, miután észrevette, hogy őt figyelem. Egy kisfiús mosolyt, egy arcot, amely teljes egészében megváltozott, fénybe öltözött, amikor rám tekintett. Azt hiszem, mindig is ilyesmit szerettem volna látni egy srác arcán, amikor rám néz. Hogy álljon meg számára az idő, hogy szűnjön meg számára a külvilág. Az pedig külön öröm, hogy éppen Dennis Lleyton produkálta ezt előttem.

A pillanathoz esdve szólnék:
Oly szép vagy, ó ne szállj tovább!


Talán nem is csodálkozol, hogy csók lett a vége. Olyan igazi, nem mindennapi, emlékezetes csók, mint a romantikus filmek végén, ami után közvetlenül megjelenik a The End felirat. Mennyire szerettem volna akkor, hogy én is egy hősnő legyek egy ilyen filmben! Hogy azzal a csókkal tényleg vége legyen mindennek, ne legyen többé semmi, se jó, se rossz, csak az a végeláthatatlan perc. Maximum még csak annyi, hogy boldogan élünk, amíg meg nem halunk.

***

Athar Monadh tetejére akartunk feljutni, hogy körbejárathassuk a tekintetünket az egész horizonton. Mindketten jól ismertük már azt a csodálatos látványt, de együtt még sohasem éltük át azt a pillanatot, amikor az ember végre felér a hegy csúcsára, és egy nagy sóhajjal megadja magát az eléje táruló lenyűgöző panorámának. Amikor mindent elfeledve úgy érzi, eggyé válik mindazzal, ami körülveszi, vagyis a végtelen, örök természettel.

Alighanem egész hátralévő életemben a legszebb és legemlékezetesebb pillanatok között fogom számon tartani tehát azt, amelyikben mindezt Dennis Lleyton-nal élhettem meg. Végig beszélgettük a girbegurba utat felfelé, de amint feljutottunk, mindkettőnknek elállt a szava. Nem győztük a szemünkkel befogni a hatalmas tengert, a kisebb-nagyobb pöttyöknek tetsző szigetek hosszú láncolatát. Arcunkon széles mosollyal járattuk körbe a tekintetünket. Aztán Dennis Lleyton mögém lépett és karjait átfonta körülöttem. Én fejemet a vállára hajtottam, és megint csak az jutott eszembe, hogy ha itt és most vége lenne a világnak, én bizony tökéletesen elégedett lennék és nem panaszkodnék, hogy de hiszen rám még annyi minden várt volna az életben. Akkor enyém volt az a boldog biztonság, amelyről mindig is ábrándoztam, és amelyet, ím, elértem.

Nem emlékszem már, meddig is álldogálhattunk ott eggyé olvadva a végtelennel. Talán egy félóra is beletelt, mire rászántuk magunkat, hogy visszainduljunk. Hazafelé bizony semmi sem hervaszthatta le arcunkról a mosolyt és a nevetést. Alig szóltunk egymáshoz egy-két szót, s már azt is elfelejtettem, hogy mit.

Ha azt az utat próbálom felidézni magamban, mindig ugyanaz a kép sejlik fel előttem: Dennis Lleyton-nal kéz a kézben bukdácsolunk lefelé a hegyről, árkon-bokron keresztül, mert attól tartottunk, hogy ha a kellemesen lankás, de hosszú szerpentint választjuk, alighanem a hegyoldalban ér minket a rövidke éji sötétség. Úgy szaladtunk le Athar Monadh-ról, mint két csintalan suhanc: toronyiránt, nem törődve az elénk kerülő akadályokkal. A hegy aljában aztán egyszerre csak megálltunk, hogy onnan ki-ki a saját szállása felé rohanhasson tovább.

Aznap este alig bírtam elaludni, csak forgolódtam az ágyamban, miközben végig úgy vigyoroghattam, mint egy vadalma.

***

Nem áltatom magam: ritkán fogok vele találkozni. Hiszen maga mondta, amikor nálunk vacsorázott, hogy szabadulna már ettől a forgatástól. Akkor valószínűleg mindent meg is tesz, hogy ez mihamarabb megvalósuljon: bizonyára éjt nappallá téve dolgozik, hogy minél előbb vége legyen a munkájának, és elhagyhassa végre a szigetet.

De akkor mégis hova tegyem a kellemes lustálkodásokat Mrs. Borgh rózsalugasában és a ráérős sétákat velem?

Akárhogyan is forgatom fejemben a tényeket és a feltételezéseket, nem jutok semmire. Csak egy biztos: ez a pasi teljeséggel kiismerhetetlen. Csupa ellentmondás. Az egyik pillanatban áradozik Mrs. Borgh tündérkertjéről, vagy éppen a szüleiéről, a másikban meg már fennhangon szidalmaz valakit. Nyájasan közeledik felém, amikor találkozunk, majd szinte rávicsorít a szembe jövő kollégájára. Vidáman viccelődik, a következő másodpercben meg elkomorul. Az arca derűs és nyugodt, aztán hirtelen teljes kiábrándultság ül ki rá.

Éppen ezért sosem tudom, milyen a valódi személyisége. Hogy velem őszinte-e egyáltalán, vagy az a morcos, udvariatlan énje az igazi, amit azonnal megvillant, ha valaki más feltűnik a színen. Elképzelni sem bírom, hányadán állok vele. Milyen lehet valójában az igazi Dennis Lleyton és vajon ki fogom-e én ismerni őt valaha?

Megfejthetetlen rejtély előttem ez a fickó. Talán épp ez vonz benne, a felfedezés izgalma.

Örök kiszámíthatatlanságán túl meglehet, még valami izgatja fantáziámat: miért pont én vagyok a kivételezett, akit bepillantani enged a kedvesebb oldalába is? Függetlenül attól, hogy az mennyire valós. Bár be kell valljam, ha abból indulok ki, hogy a nap döntő részében mégiscsak a morózus Dennis Lleyton van műsoron, aligha kétséges, melyik fele az igazi. Elvégre könnyebb az embernek cirka húsz órában önmagát adnia, és csak a fennmaradó időben játszani, mint fordítva, nem...?

19 megjegyzés:

  1. Jaaaaaaaaahj hát megvolt az első csóóóók*_*
    Szép rész lett:)
    Bár nekem még mindig az a reggelis a favorit. Talán a párbeszédek miatt :D
    De ez is nagyszerű lett!:D
    Akkor vasárnap jön a friss? :D

    Puszi
    A NAGYON türelmetlen :D

    VálaszTörlés
  2. Igen, a párbeszédek ebből totál hiányoznak, újítottam ;) és látod, a csókra sem kellett sokat várni ;)
    Hétfőn, punktum :D :D
    Puszi
    F

    VálaszTörlés
  3. Hétfő??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? :O *cry*

    Hát így segítesz engem a jó vizsgaeredményhez? Nem adod meg nekem a kezdő lökést??? Pedig ha vasárnap olvasnám, tuti jókedvű lennék, és más lenne a hozzáállásom az egész vizsga mizériához...
    Szóval azt mondod, hogy nem fogsz nekem segíteni?
    Nem azt mondom, hogy a Te hibád lesz, hogyha nem lesz jó vizsgaeredményem, de.... :D:D:D:D:D:D:D:D

    VálaszTörlés
  4. Hétfőn vizsgázol? Tök jó, motiválhatod magad azzal, hogy vizsga után vár Rád egy szép kis fejezet itt ;) :D :D

    VálaszTörlés
  5. Igen akkor vizsgázok... és ha rosszul sikerül, anyáék eltiltanak a géptől... nem ám:D Ez az én gépem és nem veheti el tőlem senki sem! *kockaaaa*:D
    De ha rosszul sikerül akkor nem fogom tudni élvezni... :( És nagyon szomorú leszek... még sosem buktam meg semmiből sem, soha. És... és... :(:(:(:(:(:( *depressziós*

    VálaszTörlés
  6. Ne aggóódj, most sem fogsz megbukni, már miért buknál meg? Én sem hasaltam el soha az öt év alatt, akkor Neked ne sikerülne? ;) :) Fel a fejjel! :)

    VálaszTörlés
  7. Mert semmit sem tudok *sóhaj*
    Légyszí legyen vasárnap *reménykedő fej* Légyszí Légyszí!

    VálaszTörlés
  8. Anyukám mindig azt mondta, hogy csak azok érzik azt, hogy semmit nem tudnak, akik mindent tudnak, mert ők már totál idegek és izgulnak, hogy ne legyen hiábavaló a rengeteg tanulás ;) :D
    Meglátjuk ;) Bár őszintén szólva kicsit elkeserítő, hogy olyan mintha kábé 3 embert érdekelne, jön-e az új... persze attól még hozom mindig, mert imádlak Titeket és akkora öröm nektek frisselni, de mégis... de erről Ti totál nem tehettek, úgyhogy mindegy is :)

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    Mostanra végre sikerült kipihennem a szilvesztert:D:D Remélem nektek is jól telt:D És boldog új évet!!
    Végre végre végreeee XDXDXDXD Megtörtént az első csók!!!:D Mikor olvastam tapsoltam és ugráltam örömömben:D:D Apukám aki épp akkor toppant be kissé furán nézett:D:D
    Rita neked nagyon sok sikert a vizsgádhoz.És tuti átmész.Hidd el nekem:D:D
    Freya ne légy elkeseredve!Mindig várom a frisset(hisz tudod) és én 50 emberrel érek fel.XD Mert félőrült vagyok és 1 bolond százat csinál:D:D Puszi
    A telhetetlen ;)
    Ev

    VálaszTörlés
  10. Majd csak túlleszek rajta:)D
    e azért jó lenne, ha vasárnap lenne friss....:$ Sőt szeretném, ha ma lenne friss. Tudom, hogy állandóan bombázunk jellemtársammal:D
    Tudom, hogy már idegesítő lehet, de ez csak annak a jele, hogy nagyszerű a sztorid :)Én is félőrült vagyok tehát már kapásból 100an várják a frisst vasárnapxD

    Amúgy Ev, köszi nekem jól telt... hallottam egy számot -háromszor játszotta le a DJ - de nem tudom a nevét. Csak annyit tudok, hogy benne van a "shake" szó... namármost a dallamát sem tudom, mert a metro station vagy kinek a shake nevű száma van a fejemben. Szóval most azt keresem, de sehol nem találom :(
    Esetleg van ötlet?:D Kicsit pörgősebb szám, pasi énekli, ilyen magasabb-vékonyabb hangja van, kicsit, mintha torzítva lenne de nincs.... :D Ennyit tudok róla.... :D Jó, mi?:D

    A türelmetlen :D

    VálaszTörlés
  11. Háát Rita nem vagy könnyű helyzetben:D Esetleg ha ismered a DJ-t vagy vki akit ismersz ismeri akkor esetleg tőle megtudnád kérdezni:D:D Na ezt jól megmondtam:D Legalább a refrénje a "shake"??:D
    További jó kutatást!:D Én szorítok h megtaláld és majd én is fülelek:D:D;)
    A telhetetlen Ev

    VálaszTörlés
  12. Olyan édesek vagytok *meghatódik*
    Mondom, Nektek mindig nagyon nagy örömmel fogom hozni a frisset :) 100 embert csak nem hagyhatok cserben ;) :D

    VálaszTörlés
  13. Ev:
    Ma azzal a számmal álmodtam. Kérdezgettem, hogy ismerik-e de senki nem tudta:S És még a dallamára sem emlékszem... hm.... na mind1.:(
    A DJ egy bunkó paraszt, hozzá nem szólok.... xD

    Freya:
    Akkor vasárnap?*_*

    VálaszTörlés
  14. Szia Drága Freya!


    Hát nem kellett csalódnom, sőt..egyenesen lenyűgöztél. Annyira sajnálom, hogy nem tudtalak követni, mert annyi szép dologról maradtam le. De most így elolvasva egy teljesen más világba kerültem. Már írtam neked, de most ismét meg kell, hogy említsem, mikor Téged olvaslak annyira ki tudok kapcsolni, hogy az hihetetlen.

    Mérges is voltam mikor mennem kellett teregetni és hasonlók :D Nem hagytak békén, de bezárkóztam a szobámba és végig olvastam a kimaradt részeket.

    Dennis személyisége nem csak Florának rejtély, hanem nekem is. Bár szeretném hinni, hogy a felsőbbrendűsége csak álca és nem az a felszabadult Dennis az álarc.

    Az előző fejezetben nagyon tetszett, hogy Flore megmondta véleményét nyíltan a levesről és minden másról is. Szeretem, hogy akármennyire is kedveli ezt a fickót, nem fél megmondani mit gondol valójában a dolgokról.

    Innentől sokkal jobban odafigyelek a friss részekre.

    Puszillak: Szasza

    VálaszTörlés
  15. Mégiscsak el tudtam olvasni. xD
    Én annnyira, de annyira remélem, Szaszához hasonlóan (és sztem a többiekhez hasonlóan is), hogy a Florával idejét töltő Dennis az igazi. :) Kár, hogy a csókot nem élhettük át úgy igazán, ez az egy hátránya van ennek a "levelezős" mesélésnek. :) De így is jó volt. De ha a kedves Dennis is az igazi, a következő akadály a barátnője lesz. :( Nna, egyhuzamban több, mint két órát ülni a gép előtt, egy történet miatt... lehet, hogy ez nálam rekord? xD Ja, nem volt már ilyen! xD De ez azért kivételes eset! A töri nagyon jó!!! És én is félőrült vagyok, szóval már 150 rajongód van!!! xD xD

    VálaszTörlés
  16. Rita: jól van, meggyőztél, vasárnap :) de ne feledd, hogy minél gyakrabban potyognak az új részek, annál hamarabb vége lesz ;)

    Szasza: köszönöm, köszönöm, köszönöm! Emlékszem rá, amikor írtad, mennyire kikapcsolt a történet, és nagyon örülök neki, mert éppen ez volt a célom vele, ezért történik az egész egy ilyen távoli, meseszerű helyen :) amikor írtam, éppen erre volt szükségem, hogy elmenekülhessek kicsit Pire-ra én is :)

    A.J.: Majd minden kiderül... nem lesz túl könnyű dolguk, az biztos ;) És hihetetlenül örülök, hogy sikerült rekordot döntened itt :D

    Puszilok mindenkit! :)
    F

    VálaszTörlés
  17. Kösziiiiiiiiiiii *_*
    Tudom, de ismersz: türelmetlen vagyok:$

    VálaszTörlés
  18. Nekem is nagyon tetszett! És imádom a humorod is!
    M.

    VálaszTörlés