2011. április 27., szerda

Írói fórum #7

Mennyire határozza meg az, amit éppen olvasol, hogy mit írsz? Nyilván nagyon, hiszen az elmúlt időben nem egyszer találkoztunk olyan könyvvel, amely rengeteg rajongója közül többeket az olvasás mellett írásra is "ragadtatott".

A kérdésen én magam - kicsit más kontextusban ugyan, de - már sokszor elgondolkodtam, mivel nem egyszer tapasztaltam, hogy ha magával ragad a könyv, amelyet éppen olvasok (és ez szinte mindig így van, hiszen nyilván olyat olvasok, ami tetszik), függetlenül attól, hogy éppen min dolgozom, hirtelenjében az olvasott műhöz hasonló alkotáson kezdem törni a fejem, és persze máris szembe találom magam a jól ismert problémával: túl sok ötlet árasztja el a fejem. Ami persze annyiban nem baj, hogy ezerszer inkább ilyen gondjaim legyenek, mint az, hogy nincsen semmi ötletem!

Szóval amikor fantasyt olvastam, belefogtam egy saját fantasy kidolgozásába, amikor a Jókai-korszakomat éltem, egy hasonló korban játszódó romantikus történeten agyaltam, és így tovább... Az esetek nagy részében persze előbb olvastam ki az adott regényt, mintsem befejeztem (sőt, elkezdtem!) volna írni a sajátomat, és ha másféle könyvet vettem a kezembe utána, a lelkesedésem elillant, és mégsem fogtam bele a saját fantasybe, történelmibe, stb...

Viszont az jutott eszembe, hogy nem lehetne-e ezt a helyzetet kihasználni? Vagyis szándékosan olyan stílusú, műfajú történeteket olvasni, amilyet én is szeretnék írni, vagy amilyenen épp dolgozom, hogy így "hívjam magamhoz" az ihletet? Még nem próbáltam, de szerintem működhet!

Még egy utolsó megjegyzés: talán a filmekkel is hasonlóan működik a dolog, nem?

És Ti hogy vagytok ezzel? :)

2 megjegyzés:

  1. szia.
    Hát, én igazából, miután elolvastam sok ilyen 'vámpírok-a-jók-a-többi-rossz'(kb) könyvet, utána lett egy csomó ötletem, és igazából ezekből született pl: a Harcosos történetem is. De ha a többit nézzük azokban is megtalálhatóak esetleg apróbb hasonlóságok egy-egy könyvvel.
    Szóval, igen, rám hat amit olvasok. nem mindig, de legtöbbször igen :)
    És szerintem jó ötlet, amit írtál :) Egyszer ki kéne próbálni valahogy :)
    Üdv.:
    Bonnie:)

    VálaszTörlés
  2. Na, akkor nemcsak én vagyok ilyen :) Örülök! :D
    Freya

    VálaszTörlés