2014. szeptember 20., szombat

Trivia

Nem tudom, emlékeztek-e rá, de annak idején a Floralia végén megosztottam Veletek néhány érdekességet a történettel és annak megírásával kapcsolatban. Gondoltam, hátha izgalmasnak találjátok, ha ezúttal is közlök pár ilyen apróságot. Íme:

- nem újdonság, de azért kezdtem el írni A sziget foglyát, mert miközben a Floraliát itt közzétettem (az akkor már egy évek óta befejezett történet volt), ismét tudatosult bennem, mennyire szeretek írni. A Floraliát nem akartam folytatni, mert úgy gondoltam, abba a történetbe csak akkor lehetne izgalmat hozni, ha Florát és Dennist szétrobbantanám, hogy aztán újra egymásra találhassanak, ezt pedig nem akartam - olyan cukik együtt, nem? :) Viszont Pire-t imádtam (még most is), szóval gyorsan kigondoltam egy sztorit, amelynek ugyanaz lehetne a helyszíne

- amikor kitettem a Pire-i krónikák alcímet az oldalra, lelki szemeim előtt felvillant egy életem végéig írt sorozat... :)

- már az elején kigondoltam a cselekményt, és ehhez végig ragaszkodtam, nem változtattam időközben semmit. A címen szerintem többet gondolkoztam, mint a történeten :) Egyébként Rita07 tanácsát is kikértem, és miután ő rábólintott a terveimre, nekiláttam az írásnak

- utálom, hogy ilyen sokáig nyúlt az írás, pedig mindig élveztem, ha a történethez jutottam. Azt hittem, gyorsabban megy majd, de sokszor egyszerűen nem volt energiám/kedvem hozzá, márpedig alapelvem, hogy ha nincs kedvem, nem írok, mert kényszerből úgysem születne jó végeredmény

- a nevek: Joley-ra egy regényben bukkantam rá, a Nick nevet mindig is imádtam (de csak így, rövid formában), a Donnelly-t pedig egyik általam kedvelt írónő, Jennifer Donnelly tiszteletére választottam.

- utólag bánom, hogy nem került a történetbe több mellékszál és mellékszereplő

- nagyon tartottam attól, hogy Flora és Dennis ismét megjelenjen, különösen Flora miatt aggódtam, hiszen korábban mindent az ő szemszögéből ismertünk meg, így őt magát kívülről nem láthattuk. Kis híján lemondtam arról, hogy ők is itt legyenek, de a félelmemnél nagyobbnak bizonyult a vágyam, hogy általuk is hangsúlyozzam a két történet közötti összefüggést

- eredetileg nagyobb szerepet szántam a zenének: minden fejezethez passzintani akartam egy-egy odaillő dalt, de túl sokáig tartott volna a keresgélés, úgyhogy erről lemondtam. Talán majd a következő történetnél

- teljesen változó, hogy hol és mikor írtam az egyes fejezeteket, de gyakran írtam hosszú vonatút alatt. És egy szuszra általában egy fejezetet írtam

- nincs a tarsolyomban évekre elegendő ötlet a Pire-i krónikákhoz, a következőn is csak akkor kezdtem el gondolkodni, amikor A sziget foglya már nagyon a vége felé járt. Szóval nem tudom, mi lesz abból az élethossziglani sorozatból ;)

- ja, még valami: pár szép kép az oldalon innen van, a többit mindenki kedvenc keresőoldalával találtam ;)

Egyelőre ennyi jutott eszembe. Ha még lesz valami, kiegészítem :) És ha valami fúrja az oldalatokat ezzel vagy a következő történettel kapcsolatban (kivéve, hogy az mikor indul - nem tudom pontosan, napokon belül), kérdezzetek bátran!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése